از ما چه می خواهید؟
برنامه زمانبندي حركت قطارها تهيه بليط اينترنتي
رديابي بار ثبت و پيگيري سفارش حمل بار
ثبت و پيگيري شكايت كتابچه راهنماي مشتريان
مناقصه ها و مزايده ها خدمات و حقوق مسافرين
ادارات و شركت هاي مرتبط قوانين و مقررات حمل بار
0 : 14 - 1397/03/22 - تعداد بازدید : 31
معاون مسافری راه آهن تاکید کرد:
شناسایی مسائل تنها راه بهبود سازی فرآیندهای سازمانی است/ رشد 7 درصدی بخش مسافری در سال گذشته
معاون مسافری راه آهن با اشاره به رشد 7 درصدی بخش مسافری این شرکت در سال گذشته، گفت: شناسایی مسائل سازمانها تنها راه مستند سازی وبهبود فرآیندهای آنها است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی، درکارگاه آموزشی اولین جلسه مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی در حوزه مسافری اظهار داشت: به دنبال خدمات این بخش، در سال گذشته توانستیم بعد از چند سال روند کاهشی در قطارهای بین شهری، شاهد رشد 7 درصدی در بخش مسافری شهری و حومه ای باشیم .
وی با اشاره به اینکه در سال جاری علیرغم برخی از محدودیت ها در مقایسه با سال گذشته تا به امروز شاهد رشد 12 درصدی بوده ایم، گفت: در طی سالهای گذشته معاونت مسافری راه آهن بیشترین تغییرات را در این شرکت داشته است، به عنوان مثال در اواخر دهه 70 براساس قوانین بالا دستی کشور، شرکت حمل و نقل رجا ایجاد شد تا وظایف حاکمیتی و تصدی گری مسافری از راه آهن به رجا منتقل شود و این شرکت واگذاری ها را به بخش خصوصی به عهده گیرد تا سرعت خصوصی سازی دراین بخش افزایش یابد.
موسوی با یادآوری اینکه در حال حاضر 11شرکت حمل و نقل مسافری در حال فعالیت هستند، افزود: 55 درصد از واگن ها را یک شرکت و45 درصد مابقی را 10 شرکت دیگر در اختیار دارند.
معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: پس از اجرای خصوصی سازی در راه آهن، قوانین و برنامه های بالا دستی در راه آهن اجرا و مجدداً معاونت مسافری راه آهن شکل گرفت.
وی اهمیت کار درحوزه مسافری را در مقایسه با سایر بخشها بیشتر و متفاوت تر دانست و خاطر نشان کرد: به دلیل فراز و فرود های ساختار معاونت مسافری، مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی در آن با سایر حوزه ها متفاوت است و وظیفه سنگین تر و کارشناسانه تری را برای ما ایجاد می کند.
موسوی از مدیران ، کارشناسان و روسای مناطق خواستار اختصاص زمان بیشتری برای این امر شد و گفت: همه همکاران باید در این پروژه حضور مستمر وجدی داشته باشند و همه اطلاعات، نقاط ضعف و مشکلات موجود را در اختیار مشاور این پروژه قرار دهند تا با اجرای آن این مشکلات مرتفع و بتوانیم به اهداف راه آهن نزدیکتر شویم
وی ابراز امیدواری کرد تا راه آهن با اجرای پروژه مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی بتواند سیستم مناسبی را برای فعالیت سیستمی در حوزه معاونت مسافری قرار دهد.
موسوی تاکید کرد: ارتباط کاری معاونت مسافری با معاونت فنی و زیر بنائی و معاونت ناوگان و معاونت بهره برداری سیر و حرکت بسیار پیچیده است که امیدواریم با شناسایی فرآیندها بتوانیم نسبت به بهبود آن اقدام کنیم.
وی افزود: امیدواریم با شناسایی درست و بهبود فرآیندهای سازمانی ساختار خوبی در معاونت مسافری تعریف شود تا افرادی که امروز و در آینده در این حوزه فعالیت می کنند ماموریت های آن را به خوبی دنبال کنند.
موسوی تنها راه مستند سازی وبهبود فرآیندهای سازمانی را شناسایی مسائل آنها دانست و تاکید کرد: برای بهبود فرآیندها و ساختار سازی حوزه مسافری نیاز به جلسات مستمر با مدیران این حوزه، روسای گروه ها و کارشناسان است .
احیای سیستم اطلاع رسانی در معاونت مسافری
از سوی دیگر مسعود سیف پورمدیرکل دفتر فن آوری ارتباطات و اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی نقشی کلیدی در بلوغ ، شکوفایی و روان شدن کارهای سازمانی ایفا می کند گفت: بنیادی ترین موضوعی که در این فرآیند وجود دارد تعریف فعالیت های مرتبط با یکدیگر برای رسیدن به نتیجه با روشهای سیستماتیک است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ بهبود مستمری بدون شناخت وضعیت فعلی درسازمان ایجاد نمی شود، افزود: اگر وضعیت موجود را نشناسیم ، بهترین فرآیند و سیستم ها نیز نمی توانند شرایط را برای ما جبران کنند.
سیف پور با بیان ایجاد فرآیند شناخت، بهبود مستمر و در نتیجه بهبود سازمان در چرخه راه آهن کار ساده ای نیست، اظهار داشت: هنر ما این است که بعد از شناخت، فرآیندهایی را که سازماندهی کردیم در چرخه کاری بیاوریم.
وی با بیان اینکه پروژه مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی در چند معاونت راه آهن اجرا شده است تصریح کرد: معاونت مسافری ویترین راه آهن است و ما می توانیم با اجرای این پروژه در این معاونت به روان سازی کار آن کمک کنیم.
مدیرکل دفتر فن آوری ارتباطات و اطلاعات همچنین ازپروژه احیای سیستم های اطلاع رسانی در معاونت مسافری خبر داد و گفت: این پروژه در حال شکل گیری است و برای ارائه خدمات بهتر به مردم طراحی شده و هدف از آن طراحی مفهومی و سیستمی یکپارچه برای ایستگاه های برزگ راه اهن است.
وی افزود: برای اجرای این پروژه می توانیم از منابع فاینانسی استفاده کنیم و از محل درآمدهای مسافری آن را مستهلک کنیم.
گفتنی است در ادامه این جلسه نجفی دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و مشاور پروژه، کارگاه آموزشی با مفاهیم مدیریت فرآیندهای سازمانی را برگزار کرد و پس از آن نیز گارگاه صحه گذاری چارت و استخراج کارکردهای این پروژه برگزار شد.

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
روابط عمومي
پيوند هاي مرتبط
فرصت هاي همكاري
اطلاعات تماس
آدرس: تهران، بالاتر از ميدان آرژانتين، بلوار آفريقا، ساختمان مركزي راه آهن كدپستي 1519630807 تلفن: 55121
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal