از ما چه می خواهید؟
برنامه زمانبندي حركت قطارها تهيه بليط اينترنتي
رديابي بار ثبت و پيگيري سفارش حمل بار
ثبت و پيگيري شكايت كتابچه راهنماي مشتريان
مناقصه ها و مزايده ها خدمات و حقوق مسافرين
ادارات و شركت هاي مرتبط قوانين و مقررات حمل بار
0 : 22 - 1397/04/07 - تعداد بازدید : 33
معاون مسافری راه آهن خبر داد؛
توسعه قطارهای حومه‌ای و محلی در شهرستان‌های کشور
معاون مسافری راه‌آهن گفت: درصدد هستیم در شهرستان‌های کشورمان نسبت به توسعه جابجایی مسافران محلی و حومه‌ای اقدام کنیم تا از این طریق بتوانیم از شلوغی جاده‌ها بکاهیم و مسافران با وسیله ایمن و راه‌آهن جابجا شوند.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی در آئین بهره‌برداری از قطار ریل باس که در شهرستان دورود برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که با توجه به اهدافی که در وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث ارتقای سطح کیفی و ایمنی خطوط راه‌آهن در کنار توسعه خطوط راه آهن تعریف شده، بحث ارتقای سطح کیفی خدمات به مسافران هم در بخش تأمین ناوگان مورد توجه قرار گرفته و در حال اجراست.
وی افزود: قطار ریل باس که با مبلغ قراردادی 30 میلیارد تومان خریداری شده توسط یکی از شرکت‌های داخلی و با همکاری یکی از شرکت‌های خارجی تولید شده، امروز در خدمت مردم شریف دورود قرار خواهد گرفت که به مردم دورود از این بابت تبریک می‌گوییم.
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سال گذشته 6.7 میلیون نفر مسافر بین شهری و حومه‌ای جابه‌جا کردیم که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است؛ در بخش «حومه‌ای» 1.7 میلیون نفر بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته‌ایم و در بخش «بین‌شهری» نیز با پنج میلیون مسافر جا به جا شده، 15 درصد رشد داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای است که در این رابطه 2 گام مهم در سال‌های گذشته برداشته شده، گام نخست ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای زیرمجموعه راه‌آهن است که در قانون برنامه ششم به تصویب رسید.
موسوی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده که یک شرکت اختصاصی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود که به طور ویژه در بخش قطارهای حومه‌ای و محلی فعالیت کند که اساسنامه آن را تهیه کردیم و به دولت ارسال کردیم تا در دستور کار قرار بگیرد امیدواریم این اساسنامه زودتر تصویب و شرکت هم هر چه سریعتر ایجاد شود و با اختصاص اعتبارات لازم شاهد توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای در کشور باشیم.
وی بیان کرد: دومین گامی که دولت برداشته، بخش خرید 450 دستگاه واگن ریل باس با حداکثر سرعت 160 کیلومتر است که تأمین مالی و خرید آن از کشور کره جنوبی انجام شده، توافقات لازم در این رابطه نیز صورت گرفته و بنا شده که با مشارکت یکی از شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی، قراردادش نهایی و ساخته شود و در اختیار ما قرار بگیرد.
معاون مسافری راه‌آهن گفت: توسعه قطارهای حومه‌ای و محلی با هدف کاهش شلوغی جاده‌ها و سفری ایمن انجام می شود و درصدد هستیم در شهرستان‌های کشورمان نسبت به توسعه جابجایی مسافران محلی و حومه‌ای اقدام کنیم تا از این طریق بتوانیم از شلوغی جاده‌ها بکاهیم و مسافران با وسیله ایمن و راحت جابجا شوند.
وی افزود: در 58 کریدور، حدود شش و نیم میلیون تقاضای سفر در روز وجود دارد که عمده آنها توسط وسایل شخصی یا عمومی است و معمولاً بیشترین تصادفات هم در بخش سفرهای حومه‌ای اتفاق می‌افتد و طبق مطالعاتی که ما انجام دادیم می‌تواند حداقل 10 درصد از این سفرها از طریق راه آهن و قطارهای حومه‌ای انجام شود یعنی روزانه 150 هزار نفر به این روش جابجا شوند.
موسوی عنوان کرد: از این 58 کریدور، 10 کریدور ریلی و راه‌آهن داریم که با توسعه خطوط در کنار این خطوط ریلی و با تأمین ناوگان مناسب می‌توانیم حدود 370 هزار نفر مسافر روزانه در نقاط محلی و حومه‌ای جابجا کنیم.
وی تصریح کرد: در پنج کریدور بعد از 10 کریدور که قطار و ریل نداریم می‌توانیم 170 هزار نفر در روز جابه‌جا کنیم که در مجموع 510 هزار نفر مسافر را می‌توان جا‌به‌جا کرد.
معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرد: به محض ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای و تأمین اعتبارات، باید تا افق 1400 به سالانه 120 میلیون مسافر برسیم و برنامه‌ریزی کردیم در سال 1407 روزانه 510 هزار مسافر یعنی سالانه 170 تا 180 میلیون مسافر در بخش حومه‌ای جا‌بجا کنیم.
وی بیان کرد: بازسازی 150 کیلومتر خطوط راه آهن کار بزرگی است که در اداره کل را‌ه آهن لرستان اتفاق افتاد کمااینکه سالیان سال راه آهن برنامه ریزی کرده بود که این پروژه را انجام دهد ولی به‌خاطر مخاطرات و سختی‌هایی که داشت ، انجام نگرفته بود ولی امروز به همت همکاران زحمتکش راه‌آهن لرستان و شرکت تراورس انجام شد.
وی تصریح کرد: پس از خرید ناوگان، به ترتیب این ناوگان و ریل باس وارد چرخه قطارهای حومه‌ای و راه‌آهن خواهد شد و در آینده یک قطار ریل باس به این منطقه اختصاص خواهیم داد.
موسوی بیان کرد: در دورود با توجه به امکاناتی که برای تعمیر و نگهداری ناوگان باری و مسافری وجود دارد راه‌آهن کمک خواهد کرد تا واگن‌ها در شهرستان دورود تعمیر شود تا از این طریق هم شاهد اشتغال بیشتر در این شهرستان باشیم.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
روابط عمومي
پيوند هاي مرتبط
فرصت هاي همكاري
اطلاعات تماس
آدرس: تهران، بالاتر از ميدان آرژانتين، بلوار آفريقا، ساختمان مركزي راه آهن كدپستي 1519630807 تلفن: 55121
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal