از ما چه می خواهید؟
برنامه زمانبندی حرکت قطارها تهیه بلیط اینترنتی
ردیابی بار ثبت و پیگیری سفارش حمل بار
ثبت و پیگیری شکایت کتابچه راهنمای مشتریان
مناقصه ها و مزایده ها خدمات و حقوق مسافرین
ادارات و شرکت های مرتبط قوانین و مقررات حمل بار
0 : 18 - 1397/04/11 - تعداد بازدید : 71
مدیرعامل راه آهن خبرداد؛
سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار به منظور توسعه در حوزه ریلی
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه لازمه توسعه کشور، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل است، گفت: برقی سازی مسیر گرمسار- اینچه برون راه آهن را به هدف افزایش حمل بار را تا 30 درصد افزایش می دهد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی سازی گرمسار – اینچه برون با اشاره به اینکه برقی سازی 495 کیلومتر خط راه آهن در مسیر گرمسار – اینچه برون منجر به تقویت کریدور شمال – جنوب خواهد شد، افزود: این اتقاق ماحصل مذاکرات گسترده میان مقامات ایران و روسیه است.
وی با بیان اینکه هدف از این اقدام ارتقای ظرفیت مسیر و اتصال کریدور – شمال جنوب در شرق خزر است، اظهار داشت: یکی از نکات ما مسئله توجه به کریدور شمال – جنوب است و این مزیت برای ایران وجود دارد که هم از شرق و هم غرب خزر می تواند به روسیه متصل شود.
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه با اتصال شرق خزر از طریق مسیر گرمسار – اینچه برون و غرب خزر با اتصال خط رشت به آستار و اتصال از طریق امیر آباد و رشت به روسیه می تواند ارتباط این کشور را با جنوب و آبهای آزاد فراهم کند.
محمد زاده با یادآوری اینکه در سالهای اخیر، به دلیل نیاز به توسعه اقتصادی کشور ایران شاهد تحولات جدی و بزرگی در صنعت ریلی کشور بوده است، تصریح کرد : لازمه این توسعه اقتصادی فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل و ارتباط با کشورها همسایه، آسیای میانه ، جنوب ایران و افغانستان است.
وی با تاکید بر اینکه در طول سالهای اخیر اقدامات بسیار جدی برای این امر صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: به طور متوسط در سال های گذشته بیش از یک میلیارد دلار در حوزه توسعه ریل از سوی دولت سرمایه گذاری شده است که این میزان سرمایه گذاری متفاوت جدای از سرمایه گذاری ها یی دیگر برای جذب منابع از جمله فاینانس است.
مدیرعامل راه آهن نقش حمل و نقل ریلی را در توسعه کشور و صرفه جویی سوخت سوخت بی بدیل دانست و ابراز امیدواری کرد که راه آهن بتواند با اقداماتی مشابه سبب رشد کشور شود.
وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز توسعه 1404 ، برقی کردن 6 هزار کیلومتر راه آهن در ایران گنجانده شده است، گفت: افزودن 584 کیلومتر خطوط برقی در راه آهن، برقی کردن قطار تهران مشهد و امضای تفاهم نامه با روسیه برای دوخطه کردن مسیر شرق راه آهن بافق سرخس و اتصال خواف – بافق و بندر عباس از جمله تلاش های راه آهن در این زمینه است.
محمد زاده افزود: با برقی کردن مسیر گرمسار– اینچه برون ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، انتقال حجم بار در این مسیر افزایش و مبادلات اقتصادی و صنعت در این منطقه توسعه خواهد یافت.
وی با ابراز امیدواری از اینکه پروژه برقی کردن مسیر راه آهن گرمسار – اینچه برون در زمان مقرر و به جدیت به پایان برسد، تصریح کرد: شرکت روسی انتخاب شده در این پروژه، شرکتی صاحب تجربه است که تجربیات مختلفی در این زمینه در دنیا کسب کرده است.

محمد زاده گفت : امیدواریم با این اقدام، به هدفی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه، برای رساندن سهم بار راه آهن به 30 درصد تعیین کرده اند برسیم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه این اقدام با همکاری همه ارگانها در زمان مقرر به انجام خواهد رسید، افزود: این پروژه موجب خدمت رسانی به تمام ایرانیان به ویژه استان های تهران – سمنان – مازندران – گلستان خواهد شد و توسعه حمل و نقل در این منطقه، توسعه کار و رونق را به دنبال خواهد داشت.

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
روابط عمومي
پيوند هاي مرتبط
فرصت هاي همكاري
اطلاعات تماس
آدرس: تهران، بالاتر از ميدان آرژانتين، بلوار آفريقا، ساختمان مركزي راه آهن كدپستي 1519630807 تلفن: 55121
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal